5-Б

Шановні батьки! Мої любі діти!

Вітаю Вас з початком нового навчального року!

Бажаю всім нам миру і спокою!

Завдання виконуємо по можливості у зручний для вас час, не хвилюємося, зберігаємо спокій.


Код класу: iocfsup

!!! Скачати підручник можна за посиланням:
Friday 02.09.22
Unit 1 English is everywhere


1. Уважно прочитайте побажання авторів підручника.
2. Ознайомтеся з умовними позначками.
3. Складіть 5 речень, починаючи
We need English to ...
4. Запишіть речення в тоненький зошит.


Everything will be OK! Все буде добре!

__________________________________________________________

_______






Завдання викладені на тиждень, виконуємо по можливості, не хвилюємося, зберігаємо спокій!

Monday 06.06 Tuesday 07.06.22

Revision Summer has come

Dreamming of a summer...

May all your dreams come true!

https://sites.google.com/view/2906-2022.

Everything will be OK! Все буде добре!

Thursday 02.06 Friday 03.06.22

Unit 12 Check-up 12 WB p.120-121

Do exercises 1, 2, 3 (read carefully before doing ex.4), 4 p.120-121.

Everything will be OK! Все буде добре!


Wednesday 01.06.22

Unit 12 Test in writing

Please, join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/pbc-bmfw-zdu

Everything will be OK! Все буде добре!



Tuesday 31.05.22

Unit 12 Listening Phonics Test in listening PB p.122 WB p.116

Listen to the story and do the test.


Do the test using the link: https://forms.gle/5pxMD8aXMrewgtLM9

Phonics PB p.122:
Listen and say
Time 1:28
WB p.116 Ex.1-3


Everything will be OK! Все буде добре!

Monday 30.05.22

Unit 12 Grammar in conversation PB p.121 WB p.115

PB Ex.1-2, 4 p.121
Listen and read



WB Ex.1 p.115
Read and match. Write the letter
WB Ex.2 p.115
Complete the sentences (Доповніть речення)


Everything will be OK! Все буде добре!


Friday 27.05.22

Unit 12 Grammar PB p.120 WB p.114

Please, join our English lesson at 11:30 am in Google MEET using the link 


Everything will be OK! Все буде добре!

Thursday 26.05.22

Unit 12 The Egyptian room The golden mask of Chapichapi PB p.119 WB p.113

Please, join our English lesson at 9:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/aox-vswq-jjo

Mind!: lid - кришка, покришка
palm (tree) - пальма (дерево)
steal (stole - stolen) - красти
Are you sure? - Ти впевнений?
I don`t believe it! - Я не вірю!
It`s true! - Це правда!

Everything will be OK! Все буде добре!



Wednesday 25.05.22

Unit 12 The lost city Reading comprehension and vocabulary PB p.118 WB p.112 

Please, join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/mfz-xgdh-kdv

Everything will be OK! Все буде добре!

Tuesday 24.05.22

Unit 12 The lost city PB p.116-117


Listen and read the text. Try to understand as much as possible. (Прослухайте і прочитайте текст. Спробуйте зрозуміти якомого більше з прочитаного)

https://drive.google.com/file/d/18g9EgnQ2xiwnAmdLJGz8x5p4SMrAXVIr/view?usp=sharing

Do the test using the link: https://forms.gle/qUFWnRgoQJdtMtsV7

Everything will be OK! Все буде добре!


Monday 23.05 Tuesday 24.05.22

Unit 11 Check-up 11 WB p.110-111 

WB Ex. 1 p.110
Complete the sentences with a word from each box (Доповніть речення словом з кожної рамочки)

Students! Make sure that the present perfect is used for something that happened recentlyТеперішній завершений час вживається, коли щось відбувалось недавно.

I / You/ We/ They have cleaned the room.

He/ She/ It has eaten a cake.

WB Ex. 2 p.110

Change the sentences. Use might or might not. (Змініть речення. Вживайте might або might not.)

1. Perhaps it will snow.

It might snow.

3. Perhaps they will not go to the mall.

They might not go to the mall.

WB Ex. 3 p.111

Do the test using the link: https://forms.gle/xVKcL7YRJH2dAN4TA

WB Ex. 4 p.111

Write the story.

Everything will be OK! Все буде добре!


Thursday 19.05 Friday 20.05.22

Unit 11 Class composition Composition practice PB p.115 WB p.109

Please, join our English lesson at 11:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/uye-rwhc-kpp

Some helpful ideas for you! Check yourselves!!!
There is a family in this picture: a father, a mother and a child. They are Sami people . They live in northern Enrope .
 It is very cold there in winter and there is a lot of snow on the ground. It snows from November to May
The man and the child are wearing blue jackets with red borders. The man`s hat is very tall. The child has a tall hat, too.They are wearing gloves and they have belts with white patterns on.
The woman is wearing (see the text p.109.) .
The wether is cold but their clothes keep them warm.
They are wearing their national costumes for a special day.
 
Everything will be OK! Все буде добре!

Wednesday 18.05.22

Unit 11 Phonics Listening PB p.114 WB p. 106

Please, join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/rnz-dicg-fsn
 
Everything will be OK! Все буде добре!


Monday 16.05.22 Tuesday 17.05.22

Unit 11 Use of English Writing preparation WB p.107-108

Do you remember? 
We can use a pronoun instead of a noun. (Ми можемо вживати займенник замість іменника)
WB Ex. 2 p.107
Answer the questions using the names (Дайте відповіді на запитання. вживаючи імена)

WB Ex. 3,4 p.107
Underline the pronouns. Write the nouns that they replace. (Підчеркніть займенники. Напишіть іменники, які їх заміняють)

WB Ex. 2 p.108
Answer the questions. Write short answers  (Дайте відповіді на запитання. Напишіть короткі відповіді)

WB Ex. 4 p.108
Name the objects (Назвіть предмети)

Everything will be OK! Все буде добре!

Friday 13.05.22
Unit 11 Grammar in conversation PB p.113 WB p.105

Please, join our English lesson at 8:30 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/tui-kwhv-uvz

Everything will be OK! Все буде добре!

Thursday 12.05.22

Unit 11 Grammar PB p.112 WB p.104

Please, join our English lesson at 09:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/ebp-oftv-rvt

Students! Make sure that the present perfect is used for something that happened recently: Теперішній завершений час вживається, коли щось відбувалось недавно.

I / You/ We/ They have cleaned the room.

He/ She/ It has eaten a cake.

Remember: Запам'ятайте: 

Break - broke - broken

make - made - made

fall - fell - fallen

take - took - taken

eat - ate - eaten

lose - lost - lost

get - got - got

put - put - put

Everything will be OK! Все буде добре!

Wednesday 11.05.22

Unit 11 Speaking PB p.111 WB p. 103

Please, join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/dcm-mdjz-rtj

Everything will be OK! Все буде добре!


Monday 09.05.22 Tuesday 10.05.22 

Unit 11 Life in the north Reading

Reading comprehension PB p.108-110 WB p.102

PB p.108-109:
Listen, read and translate the text. Прослухайте, прочитайте та перекладіть текст.
Do the test using the link: https://forms.gle/3hErdYxhHpRx1U7H6

WB Ex. 1 p.102
Read the sentences. Write the letters (Читаємо речення і пишемо букви біля малюнків)
WB Ex. 2 p.102
Complete the sentences with the correct word from the box (Доповнити речення словами з рамочки)

Everything will be OK! Все буде добре!



Friday 06.05.22

Unit 10 Check-up 10 WB p.100-101

Please, join our English lesson at 8:30 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/cmp-wijm-bpa

Everything will be OK!Все буде добре! 


Thursday 05.05.22

Unit 10 Composition practice Travellers in Space WB p.99

Please, join our English lesson at 11:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/xbp-kckp-aad

Everything will be OK! Все буде добре!


Wednesday 04.05.22

Unit 10 Use of English Writing preparation WB p.97-98

Please, join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/mcb-mrys-sfc


WB p.88 Ex.1:
 Match the words in the box with the job description. Підберіть слова з рамочки при  описі професії/роботи.

Ex.2: 
Read the key facts about John Young. Write complete sentences. 
Remember: you can sometimes join two short sentences with andПрочитайте факти про Джона Янга та напишіть повні речення. Не забудьте писати In перед роком, хто виконував дії (he) та пам'ятайте, що іноді два коротких речення з'єднуються словом and .
eg. In 1962 he joined NASA and replaced Thomas P. Stafford as pilot of Gemini 3.

Everything will be OK! Все буде добре!


Tuesday 03.05.22 

Unit 10 Class composition PB p.107 (маленький зошит)

PB p.107 Ex.1: Read the title. Read the information. Use the information in the box on the left to write about Alan Shepard.
Прочитайте заголовок. Прочитайте інформацію про Алана Шепарда. Використайте цю інформацію (в рамочці зліва) щоб написати (у тоненькому зошиті, з датою) про цього астронавта-випробувача. 

Do the test using the link:  https://forms.gle/DdcsTT7fGqL7Mio89  and check your writing.
Everything will be OK! Все буде добре!

Monday 02.05.22

Unit 10 Listening PB p.106 WB p.96


PB p.106 Ex.2:
Listen and point. Слухаємо, дивимося на малюнки і показуємо.

https://drive.google.com/file/d/1cwm3M7_8RWA-0RGAvW8G-jGywvWP4wfx/view?usp=sharing

Ex.3: Listen again and answer the questions.
 Слухаємо знову і даємо відповіді на запитання у маленьких зошитах.

PB Ex.4 p. 106
Phonics
Listen and read

WB Ex.1p.96: Write ph in the words and write the words.
Ex.2: Write the words under the pictures.
Ex.3: Do the crossword. (The 4th word is photograph)

Everything will be OK! Все буде добре!

Thursday 28.04.22Friday 29.04.22

Unit 10 Grammar conversation PB p.105 WB p.95


PB p.105 Ex.1-2,4: Listen and read. Слухаємо і читаємо.

WB p.95 Ex.1: Complete the sentences. Use  word from each box. Доповніть речення, використовуючи слово з кожної рамочки.
e.g. 1. His hat is not big enough.
2. The baby can't talk. She isn't old enough.
Ex.2: Complete the conversation. Use the words from the box. Доповніть розмову. Використайте слова з рамочки.

Everything will be OK!Все буде добре!

 Match the words in the box with the job description. Підберіть слова з рамочки при  описі професії/роботи.
Ex.2: Read the key facts about John Young. Write complete sentences. Remember: you can sometimes join two short sentences with andПрочитайте факти про Джона Янга та напишіть повні речення. Не забудьте писати In перед роком, хто виконував дії (he) та пам'ятайте, що іноді два коротких речення з'єднуються словом and .
eg. In 1962 he joined NASA and replaced Thomas P. Stafford as pilot of Gemini 3.


Wednesday 27.04.22

Unit 10 Grammar PB p.104 WB p.94


Please,join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/rhg-fxsg-ieh

Everything will be OK! Все буде добре!


Tuesday 26.04.22

Unit 10  Visiting the museum PB p.103 WB p.93


Hello!!!
PB p.103 
Look at the pictures and talk about them.
Listen and read the dialogue.

WB p.93 Ex.1: Write the words for the pictures. Check your spelling!
Ex. 2: Write the words from the box in the correct list. Check after the test!

Do the test using the link: https://forms.gle/t33int9c8XqdopEU6



Everything will be OK! Все буде добре!



Friday 22.04 Monday 25.04 22

Unit 10 Space pioneers PB p.100-102 

1. Read and translate the text PB p.100-101
2. PB p.102 Ex.1: Answer the questions (в тоненькому зошиті)
3. Ex. 3: Choose the best word to complete each sentence.

Everything will be OK! Все буде добре!

Thursday 21.04.22

Unit 7 Revision Suggestion 

Test 

Do the test using the link: https://forms.gle/b73vcGPfj2zA5Z7s7


Wednesday 20.04.22

Unit 9 Revision Suggestion 

Please, join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link:  https://meet.google.com/npc-gaae-wmf



Monday 18.04.22 Tuesday 19.04.22

Unit 7 Revision 3 PB p.98 

Listen and read.


Do the test using the link: https://forms.gle/j8iuqqV7aa7JmBzT6

Write short answers in the test. Only № 7 has full answer (Пишемо тільки короткі відповіді (декілька слів). №7 має повну відповідь)

e.g.  Who doesn't like worms? the boy

Diploma 3 WB p. 134

Do ex. 1-3 p. 134 WB

Everything willbe OK! Все буде добре!

Thursday 14.04 Friday 15.04.22

Unit 9 Check-up 9 WB p.90-91

Please, do the tasks carefully and attentively. Уважно виконайте завдання Check-up 9.

Revise grammar material: if-sentences. Повторіть граматичний матеріал - речення з if.

Refresh your vocabulary. Освіжіть свій словниковий запас.

Everything will be OK! Все буде добре!


Wednesday 13.04.22

Unit 9 Check-up 9 WB p.90-91

Please, join our English lesson at 9:30 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/hpb-bkik-gfm




Everything will be OK! Все буде добре!
 

Tuesday 12.04.22

Unit 9 Сomposition practice WB p.89

Please, join our English lesson at 11:00 a. m. in Google MEET using the link:  https://meet.google.com/qkj-ptos-mcj

Check yourself!
The Chinese invented silk. They got the silk from caterpillars. They called the caterpillars silk warms.

The caterpillars ate mulberry leaves. They grew fat. Then they spun silk. They made cocoons. People took the threads from the cocoons. They took lots of threads. They wove the threads and they made the cloth.

The Chinese made clothes from silk and made paintings on silk.
This dress is green (pink, blue ...) It has got a picture of a bird with a very long tail. The dress is very beautiful.

This picture shows a soldier. He is wearing a metal helmet and a coloured cloak. He is holding a sword. He looks brave.

Everything will be OK! Все буде добре!


Monday 11.04.22 

Unit 9 Writing preparation WB p.88

Please, join our English lesson at 10:30 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/osm-dvsz-qft


Everything will be OK! Все буде добре!


Monday 04.04 Tuesday 05.04 Wednesday 06.04 Thursday 07.04 Friday 08.04

Unit 9 Use of English Class composition PB p.97 WB p.87

WB p.87: subject - підмет (людина або предмет, який виконує дію)
verb - дієслово (присудок) (слово дії, дія) 
object - додаток (людина або предмет, на який направлена дія) 
В реченні спочатку йде підмет,  потім дієслово (присудок), а потім додаток. 

Підмет і додаток можуть бути в множині: The scientists - вчені The Chinese - китайці. 

 WB p.87 ex.1: Read attentively.

Ex. 2: The 1st sentence: write the labels for this sentence. Підпишіть слова в 1му реченні (subject, verb, object)

The 2nd sentence: circle the subject, underline the verb and draw a box round the object. В 2му реченні: обведіть підмет, підкресліть дієслово, Намалюйте рамочку навкруги додатка.

Order the words in the last 2 sentences. Побудуйте два останні речення за порядком.

Ex.3: Find the subject and circle it. Find the verb and underline it. Find the object and draw a box round it. В реченні часто крім підмета, присудка (дієслова), додатка є й інші слова. Знайдіть підмет та обведіть його. Знайдіть дієслово та підкресліть його. Знайдіть додаток та візьміть його в рамочку.

PB p.97 ex.1: Read the title. Look at the pictures.Try to say what the pictures show. Прочитайте заголовок. Спробуйте розповісти, що ви бачите на малюнках та виконайте тест до цієї вправи.  

Do the test according to the link:  https://forms.gle/3wS2WVdPNJTnxRoC6

Write the answers of the test in your thin copybooks. Відповіді виконаного тесту запишіть у тоненькі зошити, записавши дату і заголовок.

Everything will be OK! Все буде добре! 


Monday 28.03 Tuesday 29.03 Wednesday 30.03 Thursday 31.03 Friday 01.04

Unit 9 Grammar Grammar in conversation Listening Phonics PB p.94-96 WB p.84-86 


Умовні речення першого типу

Ми використовуємо ці речення для вираження можливої за певних обставин дії в майбутньому. Тобто ми говоримо про те, що відбудеться (або вірогідно відбудеться) в майбутньому, якщо перед цим відбудеться ще одна дія. Якщо в реченні а) з прикладів спочатку піде дощ, то я візьму парасольку. Перший тип умовних речень стосується подій, які можливі та реальні.

e.g. I'll (I will) take an umbrella if it's (it is) raining.

We will go to the park if the weather is fine.

(Головне речення)       (Умовне речення)
    Future Simple              Present Simple
Умовне речення починається з  if

1) PB Ex. 2 p. 94 
Complete the sentences. Write the letters. ( Доповніть речення. Напишіть букви) У маленькому зошиті

Do the test using the link:
https://forms.gle/e8LMgaxGt1zi5ucf8

Texts for listening (Тексти для прослуховування)
PB Ex. 1, 2. 4 p.95

!!! Щоб прослухати тексти, перейдіть за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1qO8sKXGVPbvlNd9jnQPtsO8jB8d3kI7x/view?usp=sharing

2) PB Ex. 1, 2 p. 95 
Listen and read (Слухаємо і читаємо)

PB Ex. 4 p. 95 
Listen and sing (Слухаємо і співаємо)

WB Ex. 2 p. 85
Complete the sentences. Use the words in the box. (Доповніть речення. Використайте слово у рамочці)

3) PB Ex. 1 p. 96
Read (Читаємо)

Texts for listening (Тексти для прослуховування)
Ex. 2-3. p.96
Phonics PB p.96
!!! Щоб прослухати тексти, перейдіть за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1VSHMX0VlBgtZBYMiNVgphsUdt1qUyW_h/view?usp=sharing

 PB Ex. 2 p. 96
Look, listen and point (Дивимось, слухаємо і показуємо) 

 PB Ex. 3 p. 96
Listen again and write the letters in a small copybook (Слухаємо знову і пишемо букви у маленькому зошиті)

Phonics PB p.96

WB Ex. 1, 2 p. 86

Everything will be OK! Все буде добре!



Monday 21.03 Tuesday 22.03 Wednesday 23.03 Thursday 24.03 Friday 25.03

Unit 9 Chinese inventions We use these every day Reading  PB p.90-91-92-93 WB p.82-83


1) PB p. 90-91
Listen and read the texts (Прослухайте та прочитайте тексти)

Do the test using the link: https://forms.gle/YdkgpXnMH78mUs3c7

2) PB Ex. 1 p. 92 Write in small copybooks the best word to complete each sentence (Написати у маленькому зошиті найкраще слово, щоб доповнити речення)

3) WB Ex. 1 p. 82 Label the pictures (Підпишіть малюнки)

4) WB Ex. 2 p. 82 Read the words in the box. Write them in the correct list.(Прочитайте слова у рамочці. Напишіть їх у правильний стовпчик)
Nouns - іменники
Verbs - дієслова

5)WB Ex. 3 p. 82 Complete the sentences using the verbs in the past (Доповніть речення словами з рамочки у минулому часі)

6) PB Ex. 2 p. 93
Listen and read the story (Прослухайте та прочитайте історію)

7) WB Ex. 1 p. 83
Write the words in the correct order (Напишіть слова у правильній послідовності)

8) WB Ex. 2 p. 83

Read and guess the meaning of the underlined words. Circle your guess. (Прочитайте та відгадайте значення підчеркнутого слова. Обведіть ваш вибір)

Everything will be OK! Все буде добре!




Friday 04.02.22
Unit 7 Grammar in conversation PB p.79 WB p.65
Hi, there! 

Please, join our English lesson at 13:15 in Google MEET using the link: https://meet.google.com/phr-igqy-yqi

Stay healthy! Have a nice day!



Thursday 03.02.22
Unit 7 Grammar PB p.78 WB p.64
Hello, my dears!

Please, join our English lesson at 12:15 in Google MEET using the link: https://meet.google.com/ocg-dfkr-ddm

Stay healthy! Have a nice Thursday!


Wednesday 02.02.22
 People and their customs Visiting a museum PB p.77  WB p.63

Hello everyone!
Please, join our English lesson at 13:15 in Google MEET using the link: https://meet.google.com/kty-pptt-aby

Stay healthy! Have a nice Wednesday!

Tuesday 01.02.22
 People of the world Reading comprehension PB p.76 WB p.62
Hi! Hi! Hello!
Please, join our English lesson at 13:15 in Google MEET using the link: https://meet.google.com/guc-vdur-kou

Stay healthy! Have a nice Tuesday!


Monday 31.01.22
Unit 7  People of the world PB p.74-75
Hi, there!

Please, join our English lesson at 8:20 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/wto-qtcr-aim

Stay healthy! Have a nice Monday!

Friday 28.01.22
Unit 6 Portfolio 2 Diploma 2 WB p.131-132
Hello, everyone!
Please, join our English lesson at 9:50 am in Google MEET using the link: https://meet.google.com/rnt-obhm-pkq

Stay healthy! Have a nice Friday!

Thursday 27.01.22
Revision 2 Project 2 PB p.72-73
Oups!!! Hello!
Please, join our English lesson at 12:00 in Google MEET using the link: https://meet.google.com/cvc-zqwk-nqw


Stay healthy! Have a nice Thursday!



Hi, there!
Monday 22.11.21
Unit 4 Crafts Speaking PB p.51 WB p.33
Eat more fruits and vegetables!
Please, join our English lesson at 8:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/icw-czxs-dyj

Stay healthy! Have a nice Monday!


Friday 19.11.21
Unit 4 Crafts Reading comprehension and vocabulary PB p.50 WB p.32
Hello!

Eat more fruits!
PB Ex 1. p. 50 Read the sentence beginnings. Find the correct sentence on the right. (Прочитайте початок речення і знайдіть правильне закінчення)

PB Ex.3 p.50 Choose the best word to complete each sentence. (Вибери правильне слово і доповни речення)

WB Ex.1 p.32 
Write the correct job under each picture. (Напишіть правильну професію під кожним малюнком)
What things do they use? Write these words under the correct person (Що вони використовують? Напишіть слова до кожного малюнка)
WB Ex.2 p.32 
Read and write the letter of the picture (Прочитай і напиши букву малюнка)

Stay healthy! Have a nice weekend!


Thursday 18.11.21
Crafts Making things we use PB p.48-49 
Hello!
An apple a day keeps the doctor away!

Please, join our English lesson at 9:45 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/bwp-sfyt-jdt

Stay healthy! Have a nice day!



Wednesday 17.11.21
Portfolio 1 Diploma 1 WB p.129-130
Don`t forget to eat lemons!!!

Please, join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/hvq-hyip-eoq

Stay healthy! Have a nice day!


Tuesday 16.11.21
Unit 3 Project 1 My club PB p.47


Please,join our English lesson at 10:10 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/mfz-xvaj-rao

You can write these sentences in your project:
1. I go to ... Club. 
2. It`s out of school.
3. I visit it once/twice/three times a week.
4. I visit it on ... (days of the week).
5. I dance/sing/swim/play the music/play chess,tennis.../make animation.
6. My friend go to the ... Club, too.
7. Last week/Friday we danced/sang/swam/played.../made the animation.
8. I like dancing/ singing/swimming/ playing.../making animation.



Monday 15.11.21
Revision PB p.46

Please, join our English lesson at 8:20 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/xjz-rxxp-myx







Friday 12.11.21
Test 3
Please, join our English lesson at 10:15 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/djc-itnt-sph

1. Complete the story. Use the words in the box. (Доповніть історію, використовуючи слова з рамочки)

2. Look at the pictures, read the sentences and choose the right variant (Подивіться на малюнки, прочитайте речення і виберіть правильний варіант)


3. Write sentences about the fish. Use the example. (Напишіть речення про риб за зразком)


4. Match (З'єднайте речення)




Stay healthy! Have a nice day!

Thursday 11.11.21
Unit 3 Check-up 3 WB p.30-31
Please, join our English lesson at 9:45 a.n. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/eey-ioro-zvd

Check yourself! Перевір себе!
WB  p.30-31
Ex.1 
1. Sue is as old as Tom.
2. Jane is as pretty as Pam.
3. The watch is as expensive as the ring.

Ex.2
2. The snake is more dangeroous than the cat.
3. The boy is more frightened than the girl.

Ex. 3
2. Sum B is the most difficult.
3. The elephant is the most enormous.

Ex. 5
Igg is tiny.
Ugg is more enormous than Igg.
Ogg is the most enormous.
Igg is as polite as Ogg.
Ugg is more polite than Igg and Ogg.
Igg is the most horrible monster.
Stay healthy! Have a nice day!



Wednesday 10.11.21
Unit 3 Composition practice The ducks WB p.29

Please, join our English lesson at 10:00 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/ocn-bdor-btu

The ducks

The ducks live on ponds, rivers and the sea. They make nests from twigs, grass and plants near the water. The mother ducks lay 4-6 eggs. A baby duck is a duckling. Ducks eat fish, grass and snails. They can fly, swim and dive. They can catch fish. They can land on the water. They can put heads underwater. The ducks have strong wings, long beak and webbed feet.

Stay healthy! Have a nice day!


Tuesday 09.11.21
Unit 3 Writing preparations WB p. 28 

Please, join our English lesson at 10:40 in Google MEET using the link: https://meet.google.com/pjs-ocek-fxt

1. Complete the story. Use the words in the box. (Доповніть історію, використовуючи слова з рамочки)
2. Look at the pictures, read the sentences and choose the right variant (Подивіться на малюнки, прочитайте речення і виберіть правильний варіант)

3. Write sentences about the fish. Use the example. (Напишіть речення про риб за зразком)
4. Match (З'єднайте речення)


Stay healthy! Have a nice day!


Monday 08.11.21
Unit 3 Class composition The gulls PB p.45 


Please, join our English lesson at 8:20 a.m. in Google MEET using the link: https://meet.google.com/ypp-wxcx-gos

The gulls

Gulls live on beaches and on rivers near the sea. They make nests from twigs, grass and plants. They build their nests on rocks or in plants near the water. The mother gulls lay 2-4 eggs. The chicks are grey. Gulls eat fish, crabs and shellfish. They can catch fish easily because they have hooked beaks. They can fly well but they stay close to land. They can swim on the sea but they do not dive. In winter they go away from the sea because it is too stormy.

Be healthy! Have a nice day!

Friday 05.11.21
Unit 3 Use of English Conjunctions because and so WB p.27 

Please, join our English lesson at 10:15 am in Google MEET using the link:  https://meet.google.com/eja-ztbm-vmf


В англійській граматиці сполучники займають особливе місце. Завдяки їм ви можете об’єднувати короткі речення та односкладові фрази в довші і наповнені за змістом. Правильне вживання сполучників допоможе вам поліпшити не тільки усну, але і письмову мову. 

ЩО ТАКЕ СПОЛУЧНИК?

Сполучник або conjunction – це службова частина мови, яка логічно пов’язує слова, фрази і частини речень. Сполучники в англійській мові відрізняються тим, що вони не змінюються і не залежать ні від яких граматичних характеристик з’єднуваних слів.

Сполучник because вживаємо коли пояснюємо причину.  На українську мову because перекладається як "тому що", "так", "оскільки".

Наприклад:

I read because I like reading.
Я читаю, тому що мені подобається читати.

So є протилежністю  because и указує на результат.

На українську so перекладається як "тому"

Наприклад: I like ice-cream. I eat it every day.

• I like ice-cream, so I eat it every day. – Я люблю морозиво, тому їм його кожен день.

https://exeducation.kiev.ua/blogi/comments/-so-because-.html

Be healthy! Have a nice day!




Thursday 04.11.21
Unit 3 Listening Phonics PB p.44 WB p.26

Please, join our English lesson at 9:45 am in Google MEET using the link:

Be healthy! Have a nice day!



Wednesday 03.11.21
Unit 3 Grammar in conversation PB p.43 WB p.25
Please, join our English lesson at 10:00 in Google MEET using the link: https://meet.google.com/auv-noeo-rpq

Використання порівняльної конструкції as…as в англійській мові

Конструкція as … as перекладається на українську мову «такий же…як, так само…як». Ми використовуємо її, коли говоримо, що два предмета/людини схожі в чому-небудь.
Ця конструкція використовується при порівнянні і може показувати:

1. Що хтось/щось володіє такими ж якостями
В нашу конструкцію ми вставляємо якість (великий, гарний, розумний, швидкий), яка є однаковою для обох предметів/людей.

Ми ставимо її між as і as: as big as (такий великий як), as smart as (такий розумний як).
Схема такої пропозиції буде наступною:

Предмет/людина + дієслово to be + as + якість + as + другий предмет/людина

Приклади:

She is as beautiful as her sister.
Вона така ж красива, як і її сестра.

These apples are as tasty as those ones.
Ці яблука такі ж смачні, як ті яблука.

2. Дія відбувається таким же чином

Також ми можемо сказати, що робимо щось, точно так само, як робить це інша людина. У цьому випадку наша конструкція ставиться після дії. Дія може стояти в будь-якому часі.

Між as і as ми ставимо ознаку дії (швидко, добре, правильно).

Схема такої пропозиції:

Дійова особа + дія + as + ознака + as + другий чоловік/предмет.
She sings as well as me.
Вона співає так само добре, як і я.

He swims as fast as his father.
Він плаває так само швидко, як і його тато.

They work as hard as we.
Вони працювали так само завзято, як і ми.

Використання конструкції not as…as в англійській мові

Конструкція not as … as перекладається на українську мову «не такий … як, не так … як». Ми використовуємо її, коли говоримо, що один предмет/людина поступається в чомусь іншому предмету/людині.

My car is not as expensive as this one.
Моя машина не така дорога, як ця.

These boxes are not as heavy as those ones.
Ці коробки не такі важкі, як ті.

They play not as well as we.
Вони грають не так добре, як ми.

Джерело: https://learn-english.net.ua/gramatika/vikoristannya-porivnyalnix-konstrukcij-as-as-i-not-as-as-v-anglijskij-movi 

Be healthy! Have a nice day!




Tuesday 02.11.21
Unit 3 Grammar PB p.42 WB p.24

Please, join our English lesson at 10:40 am in Google MEET using the link: https://meet.google.com/wdq-htew-vft

Be healthy! Have a nice day!

Monday 01.11.21
Speaking Let`s put on a play PBp.41 WB p.23 

Please, join our English lesson at 8:15 am in Google MEET using the link: https://meet.google.com/pza-itov-iix

Homework:
Ex. 1 p. 23 WB How many legs? Draw lines (З'єднати малюнок з цифрою (кількість ніг), написати тварин з певною кількістю ніг)
Ex. 2 p. 23 WB Write the words in the correct order (Напишіть слова у алфавітному порядку)








Friday 29.10.21
Reading comprehension and vocabulary PB p.40 WB p.22

Please, join our English lesson at 8:55 am in Google MEET using the link:  https://meet.google.com/gqd-mqbg-qmp

Be healthy! Have a nice day!


Thursday 28.10.21
Unit 3 Reading Birds of the oceans and lakes

Please, join our English lesson at 12:15 am in Google MEET using the link: https://meet.google.com/kdy-asbm-ahp



Wednesday 27.10.21
Test 2 (виконувати у тоненьких зошитах)
Завдання 1с.7
Під кожним номером ви повинні написати два речення. Перше речення - стверджувальне: was/were + дієслово із закінченням -ing. (Дивимось на малюнки під написом Tuesday a busy afternoon). Друге речення - заперечне:  wasn`t/ weren`t + дієслово із закінченням -ing. (Дивіться на малюнки під написом Wednesday  a lazy afternoon). Речення складаємо зі слів, поданими під номерами 2, 3. Дивіться зразок речень під номером 1. 
Завдання 2 с.7
Скласти запитання і написати букву відповіді. Згадайте, що запитання починається з Was/Were+ підмет + дієслово з - ing.

Завдання 1 с.8
Написати, що міг (could) чи не міг (couldn`t) робити робот у 2004 році. Дивимось на малюнки і складаємо речення, починаючи It could/couldn`t + дієслово перед номером речення. Дивіться зразок першого речення.
Завдання 2 с.8
Розгляньте малюнки і напишіть по два речення до кожного номеру. Зразок речень під номером 1 (що не міг (couldn`t) робити старий робот і що може (can) робити новий робот). Речення починаються з: 
The old robot couldn`t ...   .
The new robot can ...   .
Робота виконується з 10.00 до 10.45. Потім завдання будуть видалені.
Роботи фотографуємо і відправляємо на електронну пошту вчителя  holovneva1972@gmail.com

Have a nice day!




Tuesday 26.10.21 
Check-up WB p.20-21 

Please, join our English lesson at 10:30 am in Google MEET using the link: (онлайн-урок відбудеться о 10:30 в Google MEET за посиланням:)  https://meet.google.com/xwm-cgjz-gog

Be healthy!
Have a nice day!


Monday 25.10.21
Composition practise "The hare and the tortoise" WB p.19 

Please, join our English lesson on Monday, 25 at 8 am in Google MEET using the link: https://meet.google.com/uyh-cnrp-vzx

Check yourself!
The hare and the tortoise
The hare was the fastest animal in the forest. One day the tortoise and the hare had a race. The hare laughed at the tortoise. They set off. The hare ran very fast. The tortoise walked very slowly.
The hare was hot and tired. He sat down under a tree. The tortoise passed the hare. The hare was sleeping. The tortoise walked slowly to the line. 
The hare woke up. He saw the tortoise near the line. The hare ran fast. The tortoise crossed the line first. The animals laughed and the hare felt very silly.

Have a nice day!



 
Friday 15.10.21

Class composition PB p.37

 1. Look at the pictures Ex.1 p.37. Write the story of Goldilocks and the Three Bears.  Mind the verbs in Past Simple! Розгляньте малюнки впр.1 с.37 підручника. Напишіть оповідання про Золотоволоску та трьох ведмедів. Не забувайте ставити дієслова у минулому часі! (Оповідання писати в тоненьких зошитах!) Наприклад:

1. Goldilocks saw a little house. 2. She knocked on the door. 3. ...

4. She ... the food in the smallest bowl. 5. ... broke the smallest ... .

5. ...   6. The bears ... the empty bowl and the broken ... .They (see) Goldilocks. 7. Goldilocks woke up. She (see) the bears and she ...
2. Revise and learn the verbs in Past Simple. Повторіть і вивчіть дієслова в минулому часі, які зустрічаються в тексті.
Have a nice day!





Wednesday 13.10.21
Writing preparation WB p.18

Let`s revise the past tense of the verbs: Давайте повторимо минулий час дієслів:
sit down - sat down  сідати - сів
have - had  мати (володіти) - мав (володів)
wake up - woke up  вставати, прокидатися - встав, прокинувся
feel - felt  почувати, відчувати - почував, відчув
set off - set off  вирушати, відправлятися - вирушив, відправився 
Write the past tense of the verbs WB Ex.1 p.18. Напишіть минулий час дієслів впр.1 с.18. (Решта дієслів вправи у минулому часі  мають закінчення -ed
WB Ex.2 p.18. Match the picture and the pronoun. Підберіть малюнок до слова (прийменника): Згадайте:
under -  під
in front of -  навпроти, перед
behind - за, позаду
over -  над
near -  біля, близько
away from -  (подалі) від 
towards -  назустріч, до
far -  далеко 
Write the opposite: Напишіть протилежні значення: 
 WB Ex.3 p.18. Read and underline the degrees of comparison of adjectives. Прочитайте та підкресліть ступені порівняння прикметників, які зустрічаються в тексті. Наприклад:  
strong - stronger - the strongest   сильний - сильніший - найсильніший.
Have a nice day!

Hello!
Tuesday 12.10.21
Use of English Direct speech WB p.17

Пряма мова Direct Speech на письмі передається лапками та вважається окремим реченням. Після слів, що вводять пряму мову, зазвичай ставиться кома, а перше слово прямої мови пишеться з великої літери. Наприкінці прямої мови крапка або інший знак пунктуації ставиться всередині лапок.

Red Riding Hood said, "My father is a woodcutter."
 Reporting clause                Direct Speech 
 Слова автора                     Пряма мова

The reporting clause can come (Слова автора можуть стояти)

а) before the direct speech (перед прямою мовою)
Her mother said, "Take this cake to Grandmother."

б) in the middle of the dirrect speech (всередині прямої мови)
"Help, help," shouted Red Riding Hood, "It's a wolf!"

в) after the direct speech (після прямої мови)
"You are a kind girl," said the wolf.

1) Опрацювати впр. 1, 3 с.17 WB

2) Underline the reporting clause (Підкреслити слова автора) впр. 2, 4 с.17 WB

Have a nice day!
















Friday 30.04.21
Writing preparation WB p.118

Hello!!!
1. Read carefully the notes and then the sentence Ex.1 p.118 WB. Write the sentences as in the example. Прочитайте уважно замітки, а потім речення (в кольорах). Напишіть інші речення за прикладом. 
2. Read the notes about the Tower of London Ex.2. Read the text about it. Прочитайте замітки про Лондонський тауер. Потім 
прочитайте текст про це.
3. Read the notes and write the sentences about the London Hotel Ex.3. Прочитайте замітки про лондонський  готель, а потім складіть речення за зразками попередніх вправ.






 Wednesday 28.04.21
Speaking PB p.123 
Be ready to speak about the Sydney Opera House PB p.123. (Приготуйтесь розповідати про Сіднейський оперний театр за впр.1 підручника: дивіться попередній урок)




Tuesday 27.04.21
Class composition PB p.123 
Good morning to all of you, my darlings!
1. Look at the picture PB p.123 and read the name of the building Sydney Opera House. It is a place where people perform music and singing. This building is in Australia. Sydney is a big city. (Роздивіться малюнок PB c.123 і прочитайте назву споруди Сіднейський оперний театр. Тут відбуваються виступи музикантів та оперних співаків. Ця споруда знаходиться в Австралії. Сідней - велике місто цієї країни.)
2. You can see the facts and figures (to the right) about Sydney Opera House. Use them all to make sentences like: how big it is, where it is, what it looks like. (З правої сторони ви бачите факти і цифри про Сіднейський оперний театр. Складіть з ними речення, щоб дізнатися чи великий він, де знаходиться, який вигляд має.
3. Do the test  using the link:  
 and check your composition. Увага! В останньому завданні тесту виберіть варіант про зовнішній вигляд театру, який вам найбільш до вподоби. 




Monday 26.04.21 
Grammar PB p.120 WB p.114 
Hi, dears!
Сьогодні ми поговоримо про присвійні займенники,  які показують, що хтось володіє чимось.

Після займенників my, your, his, her, our, their ми пишемо іменник:
This is my hat. These are your socks
Коли ми вживаємо mine, yours, his, hers, ours, theirs, тоді іменник пишеться або говориться на початку речення: 
This hat is mine. These socks are yours



1. Look at the pictures, read the bubbles and do Ex. 1,2 p.120 PB. Роздивіться малюнки підручника с 120, прочитайте підписи до них та виконайте усно впр.1,2.
WB p.114:
2. Complete the sentences with the word in the box Ex.1. Виберіть відповідне по змісту слово з рамочки та завершіть речення впр.1 с.114 WB.
3. Look and write the questions Ex.2. Напишіть запитання до кожного малюнка. Зверніть увагу на зразки запитань до 1го та 2го малюнків.



Hi,there!!!
Please, join our English online lesson on Friday, 23 at 10 a.m. in MEET using the link: 


Friday 23.04.21
Phonics Listening PB p.122 WB p.116

1. Ex. 1 p.116 WB Write ow Write the words
2. Ex. 2 p.116 WB Read the clues. Write the words
3. Ex. 3 p.116 WB Complete the sentences. Use words from Ex.1








Friday 16.04.21 
London 
Hi,everyone!



Thursday 15.04.21 
Speaking Stop, thief! PB p. 119, WB p.113.
Hello! Hello! Hello!
1. Listen  and then read the dialogue Ex.1 p.119 PB.
2. Write the words in the correct order Ex.2 p. 113 WB
3. Do the test using the link:
and check your answers.
Have a nice sunny Thursday!




Tuesday 13.04.21 
Reading comprehension and vocabulary PB p. 118 WB p. 112
Hi there!!!
1. Read Ex.1 p.118 PB and choose the right variant. 
2. Ex. 2 p. 118  PB. Find three words to do with light. Find three words to do with night. Знайдіть три слова, які "співпрацюють" зі словом light. Знайдіть три слова до слова   night.
3. Do the test according to the link: 
and check yourselves.
4. Complete the sentences with the words in the box Ex. 2 p. 112 WB.
Have a nice sunny Tuesday! 
Monday 12.04.21
Cities at night PB p.116,117 
Hi, dears!!!
1. Reread the text Buildings around the world and 
2. Do the test according to the link: 

Have a nice Monday!




Tuesday 30.03.21 
Revision test 

!!!Use short forms
There is - there isn`t 
There are - there aren`t 
Have got - haven`t got 
Has got - hasn`t got



Friday, 19.02.21 
Class composition PB p.107
Hi, everyone! 
1. Look at the pictures Ex.1 p. 107 PB. Pay attention to the words to each picture. (Зверніть увагу на слова до кожного малюнка) 

3. Write your full answers in your small copybooks. (Написати відповіді у маленький зошит) Read the story. (Прочитати історію) 

2. Do the test using the link: https://forms.gle/BWm7jcjLx8acvamT7

Homework
Describe the pictures (Описати малюнки)

Have a nice Friday!!!



Friday 22.01.21 
Writing preparation WB p.88 
Hi! Hi! Hello! 
It`s time to have our English! 
1. Read out the four complete sentences Ex.1 p.88 WB. (Do not look at the gapped sentences yet!) Match pictures A-D with sentences 1-4. Прочитайте чотири повні речення впр.1 с.88 WB. (Не дивіться на речення з пропусками!) Підберіть малюнки A-D до речень 1-4.
2. Read the adjectives in the box. Use them to complete gapped sentences in Ex.1 p.88 WB. Прочитайте прикметники в рамочці. Підставте їх в речення з пропусками впр.1 с.88 WB.
3. Write two sentences for each picture Ex.3 p.88 WB. Напишіть по два речення до кожного малюнка впр.3 с.88 WB.
4. Match the questions and the answers Ex.4 p.88 WB. Write the letters in the boxes. Підберіть відповіді до запитань впр.4 с.88 WB. Запишіть відповідні букви в рамочки.
5. Do the test using the link: 

Have a nice weekend! 

 
Wednesday 20.01.21 
Use of English WB p.87 
Hi, there!
We have got English now! 
1. WB p.87  Ex.1: Look and read: This boy is jumping. He is jumping. Впр.1 с.87 WB. Подивіться та прочитайте: Цей хлопчик стрибає. Він стрибає.
boy is a noun, he is a pronoun Who is he? - The boy
хлопчик - іменник, він - займенник Хто він? - Хлопчик.
A noun is a naming word. A pronoun can go in place of the noun.
Іменник називає предмет. Займенник може замінювати іменник .
2. Ex.2 p.87 WB . Read and write (in your thin copybooks)  if it a noun or a pronoun. (Don`t forget to write the date in the middle of the line: January, 20). Впр.2 с. 87 WB. Прочитайте та напишіть (в свої тоненькі зошити) чи це іменник чи займенник. (Не забудьте написати дату посередині рядка.) 
3. Ex.3 p.87 .Write the sentences (in your copybooks) and circle the pronouns in these sentences. Впр.3 с.87 WB. Запишіть речення (в свої зошити) та обведіть кружечком займенники в цих реченнях.
4. Ex.4 p.87. Fill the gaps with the correct pronoun He, She, It, They. Впр.4 с.87 WB. Заповніть пропуски відповідним займенником , She, It, They
5. Do the test using the link: https://forms.gle/XsxkrDGKJBCSbsi66

Have a nice Wednesday!


  

 Tuesday 19.01.21 
Listening Phonics PB p.96 WB p.86 

Hello, my friends!
Let`s learn English! 
1. Look at the pictures Ex.1 p.96 PB.What things can you see in them ?  The pictures tell a story. Розгляньте малюнки впр.1 с.96 РВ. Що ви бачите на них? Малюночки розповідають історію.
2. Listen to your CDs and point to each picture as you hear the event described. Прослухайте диск та вкажіть на кожний малюнок, про який розповідається.
3. Listen to the story again and write the letter of each picture (1-6) in your copybooks. Прослухайте розповідь знову та запишіть букви малюнка в порядку розповіді  (1-6) в тоненькі зошити.
4. Use the pictures to retell the story. Перекажіть історію/розповідь за допомогою малюнків.
What happened first? next? then? Що відбувалось спочатку? наступного разу? потім?
5. Follow in your PB p.96 Ex.3, listen to your CDs and repeat in pauses. Слідкуйте за підручником впр.3 с.96Б, слухайте диск та повторюйте в паузах. Нові слова:
annoy - докучати, набридати, дратувати
enjoy - насолоджуватись 
joy - радість, утіха 
cross - роздратований
6. Listen again and say the rhyme. Прослухайте та прочитайте віршик. 
7. Complete the words and write the whole word Ex.1 p.86 WB. Завершіть написання слів впр.1 с.86 WB та напишіть кожне слово самостійно.
8. Match the words in exercise 1 with the definition Ex.2 p.86 WB. До визначення впр.2 с.86 WB підберіть слово впр.1.
9. Complete the sentences Ex.3 p.86 WB. Use the words from Ex.1. Завершіть речення впр.3 с.86 WB. Використайте слова впр.1. 
10. Do the test using the link: https://forms.gle/uSkCWnBQKTWitxUm8

Have a nice Tuesday!





Monday 18.01.21 
Grammar in conversation PB p.95 WB p.85 

Good morning to you! 
It`s time for our English!
1. You can see a boy and a girl Ex.1 p.95. They are at home. Ви бачите хлопчика і дівчинку впр.1 с.95 РВ. Вони вдома.
 Now, let`s repeat the question words: Давайте повторимо запитальні слова:
What ?-  Що? Який?
Where ?- Де? Куди?
When ? - Коли?
Why ? - Чому?
Why not ? - Чому ні?
Because - Тому що...
Do you remember?: Чи пам'ятаєте?:
exciting story - хвилююча історія
wanted to find gold - хотів знайти золото
expensive - дорогий, вартісний, коштовний
2. Listen to your CDs and follow the dialogue between the boy and the girl. Прослухайте диск та слідкуйте за діалогом між хлопчиком та дівчинкою. 
3. Read the dialogue Ex.1 p.95. Прочитайте діалог самостійно.
Practise the conversation asking and answering the questions. Попрактикуйтесь запитувати та відповідати на запитання .
4. First read then match the two halves of the sentences Ex.1 p.85 WB. Спочатку прочитайте впр.1 с.85 WB, а потім підберіть дві половинки речень.
5. Read the example Ex.2 p.85 WB. First read the answers and then write the questions for them. Прочитайте зразок впр.2 с.85 WB. Спочатку прочитайте відповідь, а потім пишіть запитання.
6. Read the example Ex.3 p.85 WB. Now read the questions and write the answers to them. Прочитайте зразок впр.3 с.85 WB. Тепер, читайте запитання та напишіть відповідь на кожне з них. 
7. Do the test using the link:  https://forms.gle/YNKtzBqvsjXzFReGA
Have a nice Monday!




Friday 15.01.21 
Grammar Comparative and superlative of short adjectives Ступені порівняння коротких прикметників PB p.94 WB p.84 
Hello! Hello! Hello! 
Let`s do our English! 
1. How many boys are there in the picture? Ex 1 p.94 PB (Three). Read the bubbles. You see, There are three boys and Tom is the tallest. Скільки хлопчиків на малюнку? впр.1 с.94 РВ (три). Прочитайте речення-підказки біля малюнків. Як бачите, Є три хлопчики і Том - найвищий.
Look at the three girls. Which girl is the shortest? Anna is the shortest. Подивіться на трьох дівчаток. Котра найнижча? -Анна найнижча.
Continue with the other sets of pictures. Таким же чином запи туєте та даєте відповіді до інших малюнків.  
2. Read the bubbles of Ex. 2 p.94. Mind: Прочитайте речення-приклади впр.2 с.94 РВ. Пам'ятайте: 
fast - faster - the fastest швидкий - швидший - найшвидший 
thick - thicker - the thickest товстий - товщий - найтовщий 
big - bigger - the biggest великий - більший - найбільший
long - longer - the longest довгий - довший - найдовший
Continue with the other prompt words. Складіть речення з іншими малюнками , користуючись підказками.
3. Answer the questions Ex.1 p.84 WB. Pay attention that there are only two animals in each line so the adjective has the er ending. Write the sentences following the model. Дайте відповіді на запитання впр.1 с.84 WB. Зверніть увагу, що в кожному рядочку є лише дві тваринки. Отже, прикметник має закінчення er. Запишіть речення за зразком першого речення.
4. Ex.2 p.84 WB. There are more than two things in each line so the adjective has the est ending. Write the sentences following the model. Впр.2 с.84 WB. Тут в кожному рядку є більш ніж два об'єкти. Тому прикметник має закінчення est. Напишіть речення за зразком першого.
5. Do the test using the link: https://forms.gle/1JrRTP3YLERi5bzq6

Have a nice Friday! 
 


Wednesday 13.01.21 
Shows Speaking WB p.93 


Hello, dears!
It`s time to start our work! 
1. Informal everyday expressions: Повсякденні вирази:
I`m sure - Я впевнений
Mind the - Зверни увагу
Go away! - Йди геть!
Why? - Чому?
Why not? - Чому ні?
2. New words: Нові слова: square - площа 
statue - статуя
3. Read the title of Part 3. What entertainers can you see in the picture? Прочитайте заголовок частини 3. Яких артистів ви бачите на малюнку?
Cover the dialogue text, look at the picture and listen to your CDs. Закрийте текст діалогу, дивіться на малюнок і слухайте диск.
4. Now look at the dialogue, listen to the CD and follow. А тепер відкрийте діалог, слухайте диск і слідкуйте. 
5. Read the dialogue by yourself. Прочитайте діалог самостійно.
6. Try to act the dialogue without your books! Спробуйте розіграти діалог , не заглядаючи в підручник!
7. Do the test using the link: 

Have a nice Wednesday! 

Tuesday 12.01.21
Shows Reading comprehension and vocabulary PB p. 92 
Вистави Розуміння прочитаного і лексика 
Good morning to all of you!
Let`s start our lesson.
1. Listen to your CDs or read the text How do they do that? again. Revise the key new words from the previous lesson. Прослухайте ще раз диск або перечитайте текст Як вони це роблять? Повторіть основні слова попереднього уроку.
2. Answer the questions PB p.92 Ex.1. Write the short answers. Дайте відповіді на запитання РВ с.92 впр.1 Запишіть короткі відповіді в тоненькі зошити. (Не забудьте написати дату: January,12)
3. Name the people in the pictures PB p.92 Ex.2. Назвіть людей на малюнках РВ с.92 впр.2.
4. Complete the sentences PB p.92 Ex.3. (The first letter of the missing word is given. Look back in the text if you cannot remember the word.) Завершіть речення РВ с.92 впр.3 та запишіть правильне слово в тоненький зошит: Ex.3 p.92. (Вказується перша буква пропущеного слова. Якщо не можете згадати слово, ще раз прочитайте текст.)
5. Do the test using the link: https://forms.gle/c6VgrJVGFerMsYx58

Have a nice Tuesday!

Monday 11.01.21
Unit 9 Street shows Reading PB p. 90-91

Hi, everyone! Are you OK?
School starts again! Be healthy and clever! Good luck! 


1. Listen to your CDs and read the story How do they do that? PB p. 90-91. Прослухайте диск та прочитайте текст Як вони це роблять? PB с.90-91.
2. The key new words are: Основні нові слова:
street entertainers - вуличні артисти
a juggler - жонглер
a fire blower - видувач вогню
a stilt walker - ходуліст (артист, котрий ходить на ходулях)
a puppeteer - лялькар
3. Do you remember the verbs?: Ви пам'ятаєте дієслова?: 
wear - носити, одягати
throw - кидати
catch - ловити, піймати
watch - спостерігати
walk - ходити, прогулюватись
look funny - виглядати смішно (мати смішний вигляд)
look like - виглядати як, бути схожим
4. Revise the verbs in the past: Повторіть дієслова в минулому часі:
make - made - робити, виготовляти
cut - cut - різати, вирізати
use - used - використовувати
fix - fixed - лагодити, ремонтувати
because - тому що
5. Mind the degrees of comparison: Згадайте ступені порівняння:
tall - taller - the tallest високий - вищий - найвищий
big - bigger - the biggest великий- більший - найбільший
6. Do the test using the link: https://forms.gle/wT1TP5dQCwzjprrD9

Have a nice Monday!


Monday 14.12.20
Check-up 8 WB p. 80-81

Hello! I`m Olaf! I`m a snowman.
Stay at home! It`s slippery!

1. Revise the verbs in the past: Повторіть дієслова в минулому часі:
put - put - класти, установляти
 take - took - брати, взяти
find - found - знаходити 
lose - lost - губити
fall - fell - падати
hear - heard - чути
2. Complete the sentences with verbs in the box. Use the past tense WB Ex.1 p.80 Завершіть речення дієсловами з рамочки в минулому часі. 
3. Write questions Ex.2 p.80. Напишіть запитання до даної/написаної відповіді. Пам'ятайте, що  запитання утворюється за допомогою did, а дієслово в минулому часі змінюється на початкову форму/теперішній час. Дивіться зразок:
eg.: They saw a funny clown. What did they see
Remember: 
go - went - йти, їхати
buy - bought - купувати
spend - spent - витрачати
find - found - знаходити
4. Change the sentences Ex.3 p.80. Use No and not. Змініть речення, вживаючи  No і not. Дивіться зразок:
eg. They heard a loud music. No, they did not hear a loud music.
Remember:
fall - fell - падати 
put - put - класти
hear - heard - чути 
see - saw - бачити
5. Look at the pictures Ex.4 p.81. Read the story and find the mistakes.
6. Do the test, using the link: 
7. Write the story Ex.5 p.81. Don`t make mistakes.






Friday П'ятниця 23.10.20
Revision 2 Повторення 2 p.72

1. Listen to your CDs and read the story p.72. (Прослухайте диск та прочитайте оповідання с. 72).
2. Read again and answer the questions. Write your full answers in your small copybooks. Use the correct verbs provided. (Прочитайте ще раз та дайте відповіді на запитання. Запишіть повні відповіді у ваші тоненькі зошити. Використовуйте у відповідях дієслово у правильній формі/часі, яке стоїть біля кожного речення. На відповідь четвертого запитання використайте два дієслова)
1) Did Mr. Oats need a new house? need - needed
2) How much does this work cost?   cost - costs
3) How can Mr. Oats pay the builders? can sell
4) How did the children help Mr. Oats? enter -entered, win - won 
3. Do the test using the link:



Wednesday Середа 21.10.20
Test 2
Write sentences Напишіть речення:

E.g.: travel           They travelled  in a car.
         not travel     They did not travel  in a bus.
Write questions Напишіть запитання:
         travel            Did they travel  in a car?
Write sentences:
was / were
 plane -  There was a plane.         planes - There were planes.
               There was not a bus.                   There were not cars.
Write the questions:
plane -    Was there a plane     planes -    Were there planes?

Do the test using a link:
https://forms.gle/TzbnEX91GKnSywo3A
 

Have a nice day! Be healthy!












Tuesday Вівторок 20.10.20
My day at Grammar Castle


1. Do the test using the link: 

2. Write about Joe`s day.
3. Write sentences about the boy`s day at Grammar castle.

Be healthy! Have a nice day!




Monday Понеділок 19.10.20
Check-up 6 WB p. 60-61


Hello!!!

Let`s start our work.
1. Complete the sentences with the verbs in the box. Use the past tense. WB p.60 ex.1.
2. Look and complete the sentences. WB p.60 ex.2. 
3. Read the questions and choose the right answer. WB p.61 ex.3.
4. Do the test according to the link: 
3. Write the story. Use the test answers.

Be healthy! Have a nice day!




1 коментар: